Het kabinet heeft besloten de boetes voor bedrijven die de arbeidswetten overtreden aanzienlijk te verhogen. Deze maatregel is genomen om uitbuiting van met name
De Belastingdienst gaat vanaf 1 januari 2025 weer volledig handhaven bij organisaties die werken met mensen die volgens de wet eigenlijk in loondienst horen.