Home / Veelgestelde Vragen/SNF keurmerk

Veelgestelde vragen (SNF keurmerk)

  • Welke soorten SNF inspecties zijn er?

    1. Allereerst is er de situatie dat een organisatie de huisvesting niet zelf beheert maar deze huurt. Dan is er sprake van het het SNF Inhuurregister. Uw bedrijf moet in dit geval jaarlijks aantonen dat u huisvesting realiseert bij SNF-goedgekeurde partijen.
    2. Te tweede is er de situatie dat uw organisatie zelf de huisvesting beheert. Dit noemen we ook wel het reguliere SNF register. De norm kent de verschillende onderdelen: ruimte en privacy, sanitair, veiligheid en hygiëne, voorzieningen, informatievoorziening, brandveiligheid en goed werkgeverschap. Ieder onderdeel bevat eisen waaraan de huisvesting moet voldoen.

    Als inspectiebureau zijn wij betrokken bij de de eerste situatie, zie hiervoor de productiepagina. Voor de tweede situatie werken wij samen met SKW Certificatie.

  • Valt korte huisvesting onder het SNF keurmerk?

    Elke vorm van huisvesting van arbeidsmigranten moet voldoen aan de SNF-norm. Kortdurend wonen valt hier ook onder. Ook locaties voor kortdurende huisvesting vallen dus onder de inspectie en kunnen in de steekproef mee worden genomen. Heeft u hier meer vragen over? Neem dan gerust Contact op met ons!

  • Wat is het SNF Keurmerk?

    Dit keurmerk is voor u van toepassing als u als uitzendbureau veel werkt met arbeidsmigranten. Daarbij regelt u goede huisvesting voor hen en wilt dit ook graag aantonen. Het keurmerk maakt zichtbaar dat uw huisvesting onder controle is en veilige en betrouwbare is voor uw flexwerkers. Zie voor meer informatie ook de website van de registerhouder.

Een andere vraag stellen?






    Schrijf u in voor de nieuwsbrief