Wat is het doel van de Wtta?
Het doel van de Wtta (Wet toelating terbeschikkingstelling van arbeidskrachten) is om misstanden zoals onderbetaling, slechte arbeidsomstandigheden en malafide uitzendconstructies tegen te gaan.
De Wtta zorgt ervoor dat uitgeleende werknemers, in het bijzonder arbeidsmigranten, beter beschermd worden en onder betere omstandigheden kunnen werken en leven. Ook zorgt de wet voor minder oneerlijke concurrentie tussen uitleners. Het is dus eerlijker voor iedereen die zich wel aan de regels houdt.
Met dit toelatingsstelsel doen we een stap richting een sterkere, eerlijkere en toekomstbestendige markt, waar kwaliteit, fatsoen en goed werkgeverschap weer de norm zijn.