Home / Nieuws, Trends & Actualiteiten / Algemeen / Covid-19 administratie tool voor loonheffing en BTW

Covid-19 administratie tool voor loonheffing en BTW

administratie TOOL
Bijzonder uitstel van betaling

Als de liquiditeit onvoldoende is biedt een uitstel van betaling met betrekking tot de aangiftes Loonheffingen en/of BTW tijdelijk ruimte. Hiervoor bestaat de mogelijkheid om bijzonder uitstel van betaling aan te vragen bij de Belastingdienst.

Het komt voor dat in deze hectische tijden de administratie wat minder aandacht krijgt. Desalniettemin is de administratie de basis van het hebben en houden van overzicht. Niet alleen nu, maar zeker ook in de toekomst als de aangiftes (in delen) betaald worden.

Onze ervaring leert dat dit met diverse deelbetalingen gebeurt. Door de deelbetalingen betekent het soms dat op 1 aangifte vanuit de reguliere én de G-rekening diverse betalingen gedaan worden voor BTW én Loonheffingen. Hiermee gaat het vaste patroon door de uitstelregeling verloren en het overzicht raakt zoek.

Ook moeten de betalingen op naheffingsaanslagen een bijzonder kenmerk krijgen; die van de naheffingsaanslag. Daarnaast is de uiterlijke betaaldatum ook anders dan de oorspronkelijk aangifte.

Samenvattend kan dit ervoor zorgen dat het overzicht verloren wordt. Ter voorkoming heeft Bureau Cicero een handige administratieve tool voor u gebouwd. Hierin worden alle aangiftes bijgehouden waarvoor Bijzonder uitstel van betaling is aangevraagd en verkregen.

Tijdsbesparing

Het bijhouden neemt weinig tijd in beslag.

Deze eenvoudige tool biedt inzicht in/ overzicht op:

  • Iedere aangevraagde aangifte uitstel.
  • Of op de aanvraag wel of nog geen uitstel is verleend.
  • Wanneer én hoeveel er betaald moet zijn in één oogopslag.
  • Er nog betalingen openstaan en hoeveel per aangifte.
  • De link tussen aangifte/naheffingsaanslag en de bijbehorende betaling.
  • Welk nummer van de naheffingsaanslag hoort bij welke aangifte.

Zorg voor kostenbesparingen. Dat is in tijden van crisis een van de beste methodes om het hoofd boven water te houden.

Wanneer u dit overzicht goed bijhoudt, weet u zeker dat bij de volgende NEN4400-1 inspectie een overzicht overhandigt aan uw inspecteur waarmee deze snel en adequaat kan controleren. In de tussentijd houdt u ook het hoofd koel en overzicht op de lopende administratie.

Hiermee bespaart u kostbare tijd en daarmee ook (eventuele extra) kosten.

Vraag nu uw administratie tool aan!

 



    Plaats een bericht